Rzecznik interweniuje w sprawie zaległości w wypłacie wynagrodzenia oraz świadczeń przysługujących pracownikom oraz byłym pracownikom jednej z sieci handlowych w Krakowie
W ostatnim czasie do Rzecznika wpływa bardzo wiele skarg od pracowników sieci placówek należących do Alma Market S.A. w Krakowie, którzy skarżą się na niewypłacanie wynagrodzeń przysługujących im od października br.
Skargi kierowane są także przez zwolnionych z tej sieci pracowników, którym nie wypłacono świadczeń z tytułu zwolnień grupowych przeprowadzonych w związku z redukcją zatrudnienia.
Rzecznik wystąpił do właściwego departamentu Głównego Inspektora Pracy z wnioskiem o podjęcie stosownych działań przez inspekcję pracy. Ponadto RPO skierował pismo do Wydziału Gospodarczego dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych Sądu Rejonowego w Krakowie z wnioskiem o przedstawienie informacji, dotyczącej prowadzonego postępowania wobec Alma Market S.A. w Krakowie.