Mam już 75 lat, a ścigają mnie za niepłacenie za abonament RTV
Jestem osobą starszą, w 2008 roku powiedziałem na poczcie, że chcę wyrejestrować odbiornik radiowo-telewizyjny. Myślałem, że to wystarczy. Jednak poczta domaga się pieniędzy za 8 lat zaległego abonamentu. Czy Rzecznik może mi pomóc? – pyta mieszkaniec Górnego Śląska.
W 2016 roku Poczta Polska przysłała mężczyźnie upomnienie i zażądała, aby uregulował opłaty za 8 lat wstecz. Mężczyzna próbował bezskutecznie negocjować z pocztą. Jego zdaniem, jako osoba powyżej 75 roku życia mógł on wyrejestrować odbiornik według ówczesnych przepisów. I tak też zrobił, tyle że ustnie, jednak pracownica poczty nie wyprowadziła go z błędu. Nie powiedziała, że trzeba to zrobić na odpowiednim formularzu.
Rzecznik postanowił przyjrzeć się sprawie. Rzecznik musi wyjaśnić w Poczcie Polskiej wszystkie okoliczności i dowiedzieć się więcej o postępowaniu egzekucyjnym wobec mieszkańca Górnego Śląska. Był on przecież dwukrotnie informowany o możliwości i trybie umorzenia zaległości.
Liczba spraw dotyczących egzekucji abonamentu radiowo – telewizyjnego stale rośnie. W każdej z nich Rzecznik, opisuje swoje dotychczasowe działania na rzecz abonentów i ocenia, czy może pomóc indywidualnie.