Dlaczego Poczta Polska żąda ode mnie zapłaty zaległego abonamentu po wyrejestrowaniu odbiornika?
Data:
Pyta o to mieszkaniec Górnego Śląska. Bezskutecznie pisał on do Poczty Polskiej SA z prośbą o wyjaśnienie sprawy i wskazanie podstawy prawnej żądania opłat pomimo, że jego rodzina nie ma odbiornika.
Rzecznik ustalił (BPW.7220.9.2015), że Poczta przekazała w tej sprawie do Urzędu Skarbowego tytuł wykonawczy w celu wyegzekwowania należności. Po interwencji Rzecznika Poczta potwierdziła, że skarżący faktycznie wyrejestrował odbiorniki i przyznała, że postępowanie egzekucyjne było bezzasadne. Dlatego Poczta Polska poprosiła Naczelnika Urzędu Skarbowego o umorzenie postępowania egzekucyjnego i zobowiązała się do zwrotu wyegzekwowanych należności.
Data:
Tytuł: Dlaczego Poczta Polska żąda ode mnie zapłaty zaległego abonamentu po wyrejestrowaniu odbiornika?
Operator: Agnieszka Jędrzejczyk